
9. Karmapa Wangčhug Dordže
"Ať už se objeví jakékoli myšlenky, záměrně je nezahánějte ani se na nich nezachytávejte - podívejte se na jejich samotnou podstatu."
"Ať už se objeví jakékoli myšlenky, záměrně je nezahánějte ani se na nich nezachytávejte - podívejte se na jejich samotnou podstatu."
Čhokjong Taši se proto jel na dítě podívat a vzal je do Kláštera Kjamo Lhundrub Tse. Nakonec se tomto neobyčejném dítěti doslechli i Šamar Könčhog Jenlag a Situ Čhökji Gočha, kteří potvrdili, že se skutečně jedná o Karmapu. Šamar Rinpočhe jej pak ve věku šesti let oficiálně uvedl na trůn.
Karmapa také obdržel útočiště, sliby bódhisattvy a zmocnění Amitájuse a mnohé další odkazy k textům a další učení. Šamarpa pokračoval ve výuce mladého Karmapy, předal mu odkazy k textům Tripitaky a některým textům školy Kagjü. Během cesty z Khamu do centrálního Tibetu absolvoval Karmapa kompletní výcvik a obdržel celý odkaz linie Kagjü.
Poté, co se Karmapa usadil ve svém hlavním sídle v Tsurphu v centrálním Tibetu, trávil mnoho času na intenzivních meditačních ústraních a psal důležité texty o praxi Mahámudry, které se používají dodnes. Při učení kladl důraz na text 8. Karmapy. Založil retreatové centrum na místě, kde meditoval 3. Karmapa. Pozvání do Číny odmítl, ale králi Hortovi z Vnějšího Mongolska vyhověl.
Cestoval široko daleko, po celém Tibetu, často působil jako arbitr v místních sporech a zasazoval se o zlepšení životních podmínek lidu. Byl proto považován nejen za velkého duchovního učitele, ale také za světského vůdce Tibetu. Mezi jeho hlavními žáky byli Taranátha, Situ Čökji Gjalcchen, Pawo Cuglag Gjatsho a 6. inkarnace Šamarpy Čhökji Wangčhuga, kterého Wangčhug Dordže rozpoznal a ustanovil příštím držitelem linie.
Rygpawiki http://rywiki.tsadra.org/
Překlad z anglického originálu zajistil NALA nadační fond
https://www.karmapa.org/karma-kagyu/lives/9th-karmapa-wangchuk-dorje/